Fit zwanger, fit moeder

Je bent zwanger! De komende periode zul je merken dat je lichaam verandert. Mogelijk worden spiergroepen daardoor zwaarder belast. Het is belangrijk om je conditie zo optimaal mogelijk te maken of te houden. Wij helpen je daarbij met de cursussen Fit zwanger en Fit moeder.

Inhoud van de cursussen

Tijdens de cursussen wordt relevante informatie verstrekt door de docent en wordt er, individueel begeleid, geoefend. Hierbij komen specifieke oefeningen aan bod gericht op zwangerschap en bevalling. Er wordt gewerkt aan behoud en mogelijk verbetering van uithoudingsvermogen, kracht en coördinatie. Ook het voorkomen van klachten en het bevorderen van een optimaal herstel na de bevalling zijn belangrijke aspecten. Daarnaast wordt er veel aandacht besteed aan houdingscorrectie en bewegingsadviezen. Met name de spiergroepen rondom je bekken zoals lage rugspieren,en buikspieren krijgen aandacht.

Speciale aandacht zal besteed worden aan het opzetten van een oefenprogramma voor je bekkenbodemspieren. Zo willen we problemen van urineverlies voorkomen en kans op verzakkingen verminderen. De cursussen worden geleid door Linda Ernste. Zij is geregistreerd bekkenfysiotherapeut en heeft een lange ervaring in het begeleiden van zwangerschappen en de herstelfase na de bevalling. Tevens heeft zij een grote expertise opgebouwd in het begeleiden en behandelen van vrouwen met bekkenpijn. Zij werkt als bekkenfysiotherapeut en is tevens als docent verbonden aan de opleiding bekkenfysiotherapie.

Download de folder over Fit Zwanger, Fit Moeder

Meer weten over de cursus fit zwanger?

Meer informatie

Meer weten over de cursus fit moeder?

Meer informatie